Kent.nu Paus.nu Kentforumet Kentmailen Joakim Berg Patreon
Inga widgetar hittades i sidofältet!

Förra våren släppte de en ny skiva, i somras spelade de för fler än 100.000 personer under sin tältturné och i höstas toppade de försäljningslistorna återigen med en ny EP. Ja, det är kent vi pratar om. Sveriges största rockband. Som spelade på Hultsfred för första gången 1994 – då i ett öltält ute på området. Sedan dess har bandet spelat på festivalen ytterligare fyra gånger varav de tre sista på Hawaii. I år är det fem år sedan kent besökte Hultsfred så det är med stor glädje festivalen kan meddela att detta är den enda spelningen bandet gör i Sverige i sommar. Exklusivt så det förslår!

– Första gången vi var på Hultsfred var 1993, då som besökare. Men oavsett om vi spelat eller inte så har vi alltid haft väldigt väldigt skojigt på festivalen. Nu är det fem år sen vi spelade där senast, därför var svaret enkelt när Rockparty frågade oss. Det ska framförallt bli grymt att få spela de nya låtarna från ’The Hjärta & Smärta EP’ men även skaka tass med Bajsmannen efteråt, säger kent.

ÄVEN DEFTONES OCH THE MITCHELL BROTHERS
Deftones (US)
År 2000 stod Deftones på Hawaii och deras plats i musikhistorien var säkrad. Nytt album väntas till våren, en skiva som enligt bandet själva är bra mycket aggressivare än den förra. Vi längtar och många med oss.

The Mitchell Brothers (UK)
The Mitchell Brothers är den första akten som släppts via Mike ”The Streets” Skinners egna skivbolag. Kusinerna Tony och Teddy Mitchell ska absolut inte sorteras in i grimefacket. Det handlar snarare om engelsk hiphop med snygga stråkpålägg, uppbrutna beats, finess och massvis med skön humor.

HITTILLS BEKRÄFTADE AKTER
kent (S)
Deftones (US)
The Cardigans (S)
Amadou & Mariam (ML)
Trivium (US)
The Mitchell Brothers (UK)
Juana Molina (ARG)
Disco Ensemble (FIN)
The Gossip (US)
Soilwork (S)
Circulus (UK)
Burst (S)
Max Peezay (S)
Animal Alpha (N)
Kristian Anttila (S)
Montt Mardié (S)
Pascal (S)
Torgny Melins (S)

Biljetterna släpps till försäljning den 22 februari. Priset för en 3-dagarsbiljett är 1.360 kr + förköpsavgift 30 kr. Förra året sålde Hultsfred slut på alla biljetter redan innan festivalen började, därför föreslår vi att man är ute i god tid i år för att inte bli utan.

Mer info finns på Rockpartys hemsida »

av henrik